2015. augusztus 22., szombat

Becsület

                                                                       
       Walter István: Becsület

Becsületet nem csak embertől tanultam,
Volt előttem néhány követendő példa,
De mikor gyermekként disznópásztor voltam,
Megtudtam, milyen a disznók jó szándéka.

A disznócsordára azt mondjuk, hogy csürhe,
Pedig hát a disznó nagyon tiszta állat.
Rühes, sovány süldőt falkában nem tűrte.
Volt köztük egy ilyen, többi kiutálta.

Ez a koszos malac külön legelészett,
Hogy ilyen volt szegény, szégyellte a konda.
Én csak csodálkozva néztem az egészet,
Hogy ilyen létezik, nem gondoltam volna.

A csodálatomat aztán betetőzte,
Mikor a süldőre támadt farkas falka
A többitől külön túrót becserkészte,
Négyen rontottak rá a koszos malacra.

A sivalkodásra kaptam fel a fejem,
De ekkor már minden disznó feje fenn volt
Láttam, hogy az egész konda összeröffen,
Háborgó tengerként farkas falkára ront.

Fölemelt ormánnyal, fogat csattogtatva,
Mint a lávafolyam, fújva, dübörögve,
Félelmetes dühöt, haragot mutatva
A farkas csapator messze elkergette.

A rühes kis süldőt, vajon mért védték meg?
Hiszen maguk közül kiközösítették.
Mért nem akarták, hogy farkasok egyék meg?
Pedig a csordába eztán sem engedték.

A válasz egyszerű: mert az is disznó volt.
A szolidaritás emberből hiányzik.
Ez hiányzik az én emberi-falkámból.
Nem érdekel senkit mivé lesz a másik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése